Preventie van Stress en Spanningsklachten

stresspreventie

Koken voor je vriendin levert geen stress op, maar als je een maaltijd voor je aanstaande schoonouders moet bereiden breekt het angstzweet je uit.
Stress kennen de meeste mensen wel. Het hoort bij het leven. Als de stress aanhoudt is hij op den duur ziekmakend. Dat kan zich uiten in lichamelijke signalen: steeds een droge mond hebben, vermoeid zijn, geen of weinig eetlust hebben, slecht slapen, hoofdpijn of rugpijn. Het kan zich ook vertalen in emotionele signalen zoals snel geïrriteerd zijn, veel huilen, vaak boos worden, het allemaal niet meer zien zitten of signalen in gedrag: veel piekeren, niet meer kunnen stoppen met denken, je slecht kunnen concentreren, warrig/chaotisch zijn. Negatieve stress kun je grotendeels voorkomen door stress te herkennen en te weten welke
situaties stress veroorzaken. Daarna is het belangrijk om na te gaan wat jij kunt doen om de stress te verminderen of stressbestendiger te worden.


Als je bovenstaande stresssignalen herkend is deze cursus, waarin je leert om beter om te gaan met stress, misschien iets voor jou.

In deze cursus leer je:

  • Stresssignalen te herkennen en te erkennen;
  • Oefeningen die stress verminderen;
  • Je eigen behoeften te verwoorden en;
  • Om te gaan met onvervulde verlangens en behoeften.

Terug naar training- en cursusoverzicht